

NÁVŠTĚVNOST ZÁKLADNÍ ČÁSTI
Minulá sezóna byla už proprána ze všech stran, jedné věci jsme se však zatím vyhýbali. Tím důležitým elementem jsou samozřejmě diváci, bez nich by to v hokeji a ve sportu všeobecně nešlo. Vždyť koho by bavilo hrát před prázdnými ochozy. Ročník 2011/2012 zůstal v podstatě konzistentní s předchozí sezónou. Celková návštěvnost základní části byla 1756101 diváků, což je sice zhruba o 40000 méně, avšak není to nic závažného. Průměrná návštěva pak činí 4824 hokejových fandů na zápas.

Návštěvnosti opět vévodily stálice s velkými fanouškovskými základnami. Již tradičně se z největší průměrné návštěvy (obr. 1) mohly radovat Pardubice (8380), druhá skončila Kometa (6960), kterou však omezuje kapacita KAJOT ARENY. Bronzový stupínek pak pro sebe urvala pražská Sparta (5584). Na opačném pólu jsou naopak Rytíři Kladno, ti měli poměrně nadějný začátek sezóny, pak však návštěvy znovu klesly na tradiční hodnotu - 2658 diváků na zápas. I přes neustále boje v baráži disponovala vzhledem k tomuto faktu solidním průměrem Mladá Boleslav - 3338 diváků.

Solidní čísla mladoboleslavského klubu se projevují i v procentuální vytíženosti haly (obr. 2). Bruslařský klub se zastavil na 81%, což bylo v základní části třetí nejlepší číslo ze všech. Narozdíl od průměru se pořadí na prvních dvou místech logicky proměnilo. První místo v tomto ohledu obsadila brněnská Kometa s 97%, Pardubice skončily druhé s 82%. Poslední je pražská Slavia (26%), ta doplácí na velkou kapacitu O2 Arény, která se málokdy solidně zaplní. Rozdíl byl vidět, když hráli Slavisté play-out v Edenu (64%). Ani ne z poloviny byla vytížená hala v Holešovicích. Pouhých 33% pak zaznamenali na Kladně.
NÁVŠTĚVNOST PLAY-OFF
Tradičně nejsledovanější boje o titul nemají nikdy o diváky nouzi. Statistika je zde hodně ovlivněna počtem sehraných utkání, na ty bylo minulé play-off opravdu bohaté, a tak se celkový součet zastavil na počtu 342186 diváků, což je nejvíc od ročníku 2006/07. Vypovídající je však spíše průměr na utkání, ten však také činil skvělých 8147 diváků na zápas a překonal tak předchozí dvě sezóny. I zde je číslo ovlivněno jednotlivými kapacitami hokejových stánků. Stoprocentní vytížení haly však měla pouze Kometa, nad 90 procenty se pak pohybovaly čtyři týmy - Pardubice, Liberec, Plzeň a Zlín.
SLEDOVANOST TELEVIZNÍCH PŘENOSŮ
Nyní půjdeme z hal a stadiónů na pole televizní. Kanál ČT4 odvysílal 85 přenosů, Nova sport pak 28. Součet těchto čísel pak dal dohromady rekordní počet odvysílaných přímých přenosů z extraligového ledního hokeje za jednu sezónu. Pokud jde o samotnou sledovanost, tak ta je každoročně na solidních číslech. Hokej je v Česku nesmírně oblíbeným sportem, což dokázalo i srovnání ve sledovanosti EURA 2012 ve fotbale a MS 2012 v ledním hokeji. Ale zpátky k extralize. Tím vůbec nejsledovanějším utkáním byl čtvrtý zápas finále play-off mezi Kometou Brno a Pardubicemi. Sledovalo ho 382 tisíc diváků a v jednu chvíli dokonce 736 tisíc diváků. Celkově šlo o rekordní počin a ČT4 ovládlo 14. dubna český televizní trh v hlavním vysílacím čase. Nechalo za sebou všechny ostatní české televizní stanice.

SLEDOVANOST INTERNETOVÝCH PŘENOSŮ
Další kapitolou jsou také internetové přenosy. Jejich obliba v ročníku 2011/2012 rapidně vzrostla i díky projektu TVtipsport ve spolupráci s BPA sport marketing. Prostřednictvím internetového portálu bylo odvysíláno 442 zápasů. Celkem bylo zaznamenáno 229000 unikátních přístupů a průměrná měsíční návštěvnost činila 51000 unikátních uživatelů. I na internetové půdě se na nejvyšší pozici nachází Kometa Brno. Čtvrtfinálové utkání Kometa Brno - Sparta Praha z 19.3.2012 bylo totiž nejsledovanějším utkáním v celé historii internetového vysílání ELH. Zápas sledovalo bezmála 45000 unikátních uživatelů.

