V letošním roce má prezentace nového dresu zcela novou podobu. Všichni přítomní fanoušci, kteří se v neděli dostavili před hypermarket Globus v Ivanovicích, měli možnost shlédnout nejenom samotný dres, ale celý outfit hráče, tak jak se představí na ledové ploše během extraligových utkání Komety.
Jihomoravský hokejový klub pro letošní sezónu propojil své aktivity a jméno s Nadačním fondem FEMINA podporujícím ženy po onemocnění rakovinou prsu. Z tohoto nově vzniklého partnerství vzešla myšlenka vnést kapku něžnosti a ženský prvek do hokeje - téměř výhradně chlapské záležitosti - a to právě ve vzhledu dresu hráčů Komety pro nastávající hokejovou sezonu.
Klub HC Kometa Brno se obrátil pro návrh dresu pro sezónu 2011/2012 na renomovanou - alespoň částečně brněnskou - módní návrhářku a odbornici na oděvní design Janu Berg, která je současně zakladatelkou již zmíněného nadačního fondu FEMINA. Jejím záměrem při tvorbě designu dresu bylo zjemnění ostrých a razantních grafických prvků s přihlédnutím na potřeby určené pravidly soutěže, a především, nároky reklamních partnerů.
Domácí dres
Jaká je tedy základní filosofie nových dresů?
Jana Berg: „V mé představě hokejového dresu úspěšného týmu je při všech záležitostech, která určují herní pravidla a finanční podpora sponzorů, také projev estetiky a líbivosti. Není to však změkčilost, pouze jiný pohled. Je velmi malý prostor pro změny, protože už tak je hokejový dres jedna velká barevná nástěnka, ale v rámci možností se může stát nástěnkou estetickou. Můj návrh se neobrací pouze na samotný dres, ale na barevnou souhru všech jednotlivých solitérů oblečení hráče na ledě od helmy až po štulpny. Je to souhra podprahových barevných přechodů ve stínování – např. při tmavé verzi hracího dresu – doplnění tmavou – tedy modrou helmou, stínování končící na rukávech bílou barvou pokračuje do bílých rukavic a stejným způsobem pokračuje barevné stínování celého outfitu směrem na zem k ledové ploše. Světlá varianta dresu je v opačném barevném konceptu. Myslím, že výsledný efekt na ledě neztratí na své důraznosti, přesto se stane estetickým zážitkem.“
Venkovní dres
S novými dresy konečně do play-off?
Jedním z prvních lidí, kteří uviděli dres Komety pro novou sezónu, byl marketingový ředitel řetězce Globus Boris Malý. Pozorně hodnotil, zda se mu dres líbí nebo ne a co konkrétně: „Líbí se mi, že to působí jako celek. Že to nejsou zvlášť štulpny, dres, chrániče. Dohromady to působí kompaktně a tím pádem komplet vypadá mnohem lépe.“
Už čtvrtým rokem probíhalo představení nových dresů u Globusu v Ivanovicích. Jaké by tedy marketingový ředitel Globusu přál Kometě umístění v příchozím ročníku? „Už tři roky hráčům přeji, aby dresy zapotili v play-off a doufám, že to konečně vyjde. Chtěl bych, aby byl nějaký progres, postup,“ věří stejně jako většina brněnských fandů dalšímu postupnému kroku Komety, která se rok od roku zlepšuje.
Fotogalerie z představení dresů na sezónu 2011/2012