Můžete nějak zobecnit, k čemu vlastně včera došlo, kde se stala chyba?
V první řadě bych chtěl zdůraznit, že to nebyla chyba jednotlivce. Zavádí se nový systém, bude to chvilku trvat. Za včerejší problémy bych se ale rád všem omluvil. Mrzelo mne, když jsem viděl diváky, kteří stáli ve frontě před turnikety jako za komunistů na banány, místo toho, aby sledovali své oblíbence na ledě. Rozhodli jsme se proto, že na domácí utkání s Popradem budou mít všichni fanoušci vstup zdarma. Našim cílem je dosáhnout funkčního systému. S firmou, která to měla zajistit, si musíme sednout a ujasnit, v čem byla chyba a co se musí vylepšit. Nikdo neumí vymyslet vše hned dokonalé, chvilku to bude trvat, bude to možná bolet.Je lepší,aby se chyby ukázaly hned. Na odstranění máme dost času. Záleží nám na fanoušcích a budeme se snažit, aby systém byl co nejdokonalejší.
Kromě front u kasy se lidé hromadili i u občerstvení. Čím to, že nefungovaly stánky Globusu?
To jste nakousl otázku, na kterou je nutno odpovědět široce a trošku odbočit. My totiž nemáme s městskou společností Starez podepsanou platnou nájemní smlouvu na pronájem haly Rondo na domácí utkání. Od května to urguji, písemně i ústně. Paradoxně tak vzniká situace, kdy my jako hlavní pořadatel akce nemůžeme zabezpečit řádný a bezpečný průběh utkání, tak jak nám to určují stanovy a řády ČSLH a platné zákony této země. Neovlivníme, jak drahé pivo se bude čepovat a jaký druh. Cena nám nyní přijde příliš vysoká, nic s tím ale neuděláme. Ovšem na druhou stranu pokud dojde k problému, podle stanov a řádů ČSLH nese zodpovědnost pořádající klub. Neovlivníme, zda nedojde například k nalévání alkoholu nezletilým, popřípadě k prodeji PET lahví. Pokud ale tato lahev skončí na ledě, nebo zraní dítě, tak se ptám, kdo dále za tohle ponese zodpovědnost? Představenstvo Starezu, které při našich utkáních pronajímá určité prostory haly třetím osobám? Nebo konkrétní osoby? Já a ani nikdo jiný z vedení Komety nejsme připraveni a ani nemůžeme nést za tohle zodpovědnost a pokud nebudeme schopni kontrolovat veškeré dění v hale a v ostatních prostorách, tak nemůžeme smlouvu podepsat. Takže teď odpověď na vaši otázku, proč nezajišťoval občerstvení Globus. Jak můžeme nabídnout smlouvu na zajištění občerstvení, když k tomu nemáme oprávnění? Minulý týden jsem kvůli tomu jednal i s primátorem našeho města, zítra mám jednání s ředitelem Starezu, panem Urbancem a předpokládám, že o daném problému jako předseda představenstva Starezu je informován i pan Zlatuška. Já doufám, že se vše brzy vyřeší. Pokud ne,tak bude muset někdo kompetentní ze společnosti Starez vysvětlit našim fanouškům, proč trvá na tom, aby Kometa podepsala smlouvu, ve které nemůže zajistit základní bezpečnost diváků.
O dalších podrobnostech vás budeme průběžně informovat na těchto stránkách, jakmile budou známy. KOMETA GROUP, a.s. se ještě jednou všem fanouškům omlouvá za vzniklé potíže.