V neděli jsem jel v Brně šalinou z Mendlova náměstí na Hrnčířskou a z přemýšlení mě vyvedl rozhovor, který mezi sebou vedli dva starší muži. Ne že bych v prostředcích MHD poslouchal cizí rozpravy, ale jako pracovníka klubu jsem musel nastražit ucho. Sami si přečtěte, o čem se dva muži bavili. Protože je samozřejmě neznám jménem, dvě jsem jim prostě přidělil. Z rozhovoru jsem se také pokusil vystrnadit neslušné výrazy.
Rozhovor ze Šaliny:
- František: Kometa už má za sebou čtyři špíly ve finále, to bude pěkně v ranci. Dostane peníze za účast ve finále a další balík za titul od českého hokejového svazu.
- Standa: A taky jsem slyšel, že od sponzorů za každý zápas v televizi kasíruje velký prachy. Vždyť ty sponzorské reklamy na ledě jdou přece furt vidět.
- František: Jo, jo. Jen si vezmi, že byla skoro pořád v televizi. S Pardubkama snad nejvíc ze všech týmů. Za to musí mít oba mančafty od televize velký love.
Standa: A o vstupným ani nemluvím. I když minule jsem byl s tou mojí v divadle a tam byl nejlevnější lupen za 520,-.
- František: Ale i tak je to drahý. Na to, že má Kometa halu zadara a dostává od města pytel peněz stejně jako divadlo. Mělo by to být levnější.
Standa: Minule byl na zápase Donutil, viděls? V sobotu pak Liška, ještě nějaký další skladatel a režisér nebo co.
- František: No jo. Kometa prostě táhne. Vždyť to říkám, bude v ranci. Peníze od sponzorů se jen pohrnou.
Standa: Na druhou stranu je to jen dobře. Za to, čím si tady prošli, si to zaslouží a já mám aspoň na co chodit.
Vysvětlení:
- Celá série play-off, stejně jako základní část, není nikým honorovaná. Svaz ani APK nedávají klubu žádné peníze za umístění nebo postupy v play-off. Naopak, čím déle klub hraje, tím větší náklady má. Například s fotbalem je to nesrovnatelné.
- Smlouvy s partnery Komety jsou na sezónu, nikoliv na jednotlivá utkání. Počet utkání odehraných v play-off se nerozlišuje.
- Kometa byla v TV ve 14 domácích a 13 venkovních zápasech. Klub není za počty utkání odehraných v televizi honorován. Je nastaven paušál, který je uveden v hromadném plnění mezi společností BPA sport marketing a Kometou.
- Provoz a nájemné KAJOT ARENY stojí ročně 25 milionů korun. Žádné provozní dotace Kometa na KAJOT ARENU nemá. Klub má s městem uzavřenou marketingovou smlouvu o prezentaci a reklamě na 10 milionů korun.
- Ekonomickou krizi, která vládne, bohužel pociťují všichni partneři klubu. Obecně se všude dělají škrty, takže i HC Kometa Brno počítá, že půjde s rozpočtem opět níže. Bohužel sportovní úspěch u nás v případě hokeje nezaručuje horentní příjmy do rozpočtu.